Svakodnevno uzimanje aspirina sprečava karcinom debelog creva

Svakodnevno uzimanje aspirina sprečava karcinom debelog creva Svakodnevno uzimanje aspirina za 60% smanjuje rizik od oboljenja karcinoma debelog... 1/1
Napisao M-Magazine Sreda, 02 Novembar 2011 | 10:35

Svakodnevno uzimanje aspirina za 60% smanjuje rizik od oboljenja karcinoma debelog creva, pokazali su rezultati desetogodišnjeg istraživanja.


Naučnici su istraživali i upoređivali ljude koji su dnevno pili po dve tablete apsirina i one koji su koristili tablete ,,placebo’’.Istraživanje je objavljeno u “The Lancent” i obuhvatilo je preko 1000 ljudi iz 16 različitih zemalja.

Prvi rezultati iz 2007. godine nisu u potpunosti pokazali važne efekte aspirina u sprečavanju ove bolesti.Ali, nakon ponavljanja istraživanja 2010. godine, pokazalo se da aspirin ipak za 60% smanjuje mogućnost od oboljenja karcinoma debelog creva.

“Ukoliko ljudima, u čijim je porodicama neko bolovao od karcinoma debelog creva, damo dnevno dve tablete aspirina, za pet godina možemo utvrditi da je opasnost od bolesti smanjenja za više od 50%”, rekao je Jon Burn sa Univerziteta Njucastl.